Moje doświadczenie zdobyte podczas rozmów w naszym telefonie pozwala mi na pewne spostrzeżenia. Czynię to od 20 lat i proszę mi wierzyć, że wiele czasu spędziłam na rozmowach z doświadczonym onkologiem z pasją oraz pacjentami. Otóż:
Czy warto zadzwonić? Oczywiście , że warto a nawet trzeba !!!
- jeśli nie masz nikogo zaufanego wokół siebie,
- jeśli boisz się, że koś Ciebie nie zrozumie,
- jeśli masz pewne obawy dotyczące swojego zdrowia,
- jeśli masz wątpliwości czy dasz rade pokonać trudności,
- jeśli nie wiesz od czego zacząć diagnostykę lub leczenie,
- jeśli chcesz z kimś porozmawiać na temat choroby nowotworowej.
Czy po drugiej stronie jest ktoś kto Ciebie wysłucha? Oczywiście, ponieważ robimy to z pasją, robimy to, ponieważ wiemy co w życiu jest najważniejsze (czyli zdrowie), ponieważ mamy też własne doświadczenia z chorobą.
Czy będziemy wypytywać o szczegóły z Twojego życia? Oczywiście, że nie. To Ty mówisz a my słuchamy i włączamy się do rozmowy w odpowiednim momencie.
Czy muszę być pacjentem, żeby zadzwonić ? Oczywiście, że nie. Zadzwonić może każdy kogo dotyczy problem choroby nowotworowej w rodzinie lub innym najbliższym otoczeniu. Często są to właśnie rozmowy z bliskimi osoby chorej, które są zagubione, które nie wiedzą jak pomóc, które nie rozumieją zachowania chorego.
Czy mogę zadzwonić tylko jeden raz? Oczywiście, że nie. Wysłuchamy Ciebie zawsze.
Czy telefon zaufania jest naprawdę anonimowy? Oczywiście, że tak. Nie ma identyfikacji numeru. Nie musisz podawać swoich danych. Jeśli ułatwi Tobie to kontakt to podasz swoje imię. Jeśli podasz z jakiego rejonu dzwonisz to wskażemy Tobie najbliższy ośrodek onkologiczny.
Czy pod tym numerem telefonu uzyskasz porady lekarskie? Jeśli dyżur będzie pełnił akurat lekarz specjalista onkolog to oczywiście, że tak. Jeśli dyżur będzie pełnić inna osoba niż lekarz to otrzymasz pomoc do kogo się zwrócić.